PŽ42
Nauja prekė
Gamintojas: IMPERIAL SNOWDRAGON 3
Modelis: SNOWDRAGON 3
Sezoniškumas: Žieminės M+S
Plotis: 245
Aukštis: 40
Skersmuo: ZR19
Apkrovos indeksas: 98
Greičio indeksas: V
Sustiprinimas: XL
Sukibimas su šlapia kelio danga: C
Kuro sąnaudos :C
Padangos triukšmo lygis dB:71
Klasė: Ekonominė
8 Vienetas Prekės
Dėmesio: Paskutinė prekė atsargose!
Pasiekiama:
Pateikiame oficialią Michelin ir Bridgestone atstovų poziciją apie padangų pagaminimo metus.
Tomasz Młodawski Varšuva, 14.01.2010
Michelin lengvųjų automobilių, komercinio transporto ir Off-Road padangų grupių produktų vadovas
Padangos yra sudarytos iš įvairių medžiagų ir gumos mišinių, kurie turi būtinas savybes tinkamam padangų funkcionavimui užtikrinti. Šių sudedamųjų medžiagų savybės bėgant laikui keičiasi. Kiekvienos padangos senėjimo procesas priklauso nuo daugybės elementų, tokių kaip: sandėliavimo ir eksploatavimo sąlygos (oro sąlygos ir temperatūra, apkrova, važiavimo greitis, slėgis padangoje, priežiūra ir tt.), su kuriais padanga susiduria per visą eksploatacijos laikotarpį. Sandėliavimo ir naudojimo sąlygos gali smarkiai skirtis, todėl konkrečios padangos tinkamumo naudojimui laiką nuspėti iš anksto yra neįmanoma.
Sandėliavimo metu vyksta senėjimo pracesai, tačiau jie yra labai maži lyginant su pokyčiais, kurie prasideda padangas sumontavus ir pradėjus eksploatuoti. Michelin per daugelį metų ištobulino sandėliavimo techniką, kuri garantuoja, kad prekybininkus padangos pasiekia tinkamos būklės ir tinkamai tarnausiančios visą eksploatacijos laiką. Michelin grupės padangos gamyklos sandėliuose laikomos iki 3 metų, ypač kruopščiai kontroliuojamose sąlygose (temperatūra, drėgmė, šviesa...). Michelin taip pat yra nustačiusi atitinkamus padangų sandėliavimo reikalavimus ir standartus padangų prekybininkams, kurių jie turi laikytis.
Siekiant įvertinti lengvųjų automobilių padangų eksploatacinių savybių pokyčius Michelin bendradarbiaudama su autoritetingomis organizacijomis (pavyzdžiui, ADAC) per pastarąjį dešimtmetį atliko keletą testų lygindami naujas ir senesnes padangas (nuo 1 iki 4 metų senumo). Vertinant padangų ilgaamžiškumą ir patvarumą nebuvo nustatyta jokių esminių skirtumų tarp naujesnių ir senesnių padangų. Taip pat jokių reikšmingų skirtumų neužfiksuota ir rezultatuose ant šlapios ir sniegu padengtos dangos.
Vertinant padangų senėjimą labai svarbu atskirti kalendorinio padangos amžiaus (pagaminimo data) daromą poveikį nuo eksploatavimo metu atsirandančių pokyčių (fizinį ir cheminį sudedamųjų dalių senėjimą nuo pokyčių nulemtų važiavimo metu veikiant apkrovai bei kintant temperatūrai). Eksploatuojant padanga patiria milžinišką „stresą“ – kelio nelygumus, besikeičiančią temperatūrą, trinties jėgas ir kitas sąlygas, kurios neegzistuoja padangas sandėliuojant.
Senėjimo proceso eigą įtakoja du pagrindiniai veiksniai: vidinė dirbančios padangos komponentų temperatūra ir mechaninės jėgos ir apkrovos veikiančios padangą jos naudojimo laikotarpiu, kurios neveikia sandėliuojamų padangų. Viskas, kas pakelia padangos temperatūrą, pagreitina chemines reakcijas vykstančias padangoje; kuo aukštesnė temperatūra tuo aktyviau vyksta reakcijos ir senėjimo procesas. Remiantis temperatūros poveikiu cheminėms reakcijoms, galime teigti, kad vienerius metus naudota padanga, nuvažiavusi 19 000 km paseno tiek pat kiek ir 17 metų sandėliuota 21C temperatūroje padanga. Arba paimkime kitokį pavyzdį: naudojama padanga kas tris savaites pasensta tiek, kiek ir per vienerius metus pasensta sandėliuojama padanga, o 35 % per mažai pripūsta padanga per savaitę nusidėvi daugiau negu metus sandėliuota padanga. Todėl vairuotojai turėtų atkreipti dėmėsį į tai, kad jų saugumas daug labiau priklauso nuo padangos priežiūros ir naudojimo sąlygų visą eksplotavimo laikotarpį, nei nuo sandėliavimo amžiaus.
Michelin rekomenduoja bent kartą per metus padangas tikrinti specializuotuose padangų centruose ir keisti naujomis jeigu eksploatuojamos padangos pagamintos daugiau nei prieš 10 metų. Per eksploatavimo laikotarpį padangos patiria daugybę įvairiausių smūgių, jėgų ir nepalankių sąlygų. Po dešimties metų praktiškai nebeįmanoma nustatyti visų veiksnių su kuriais padanga susidūrė per visą tarnavimo laikotarpį. Todėl Michelin, saugumo sumetimais, rekomenduoja nebenaudoti tokių padangų, nes nebegalima įvertinti jų tinkamumo naudojimui.